loading...

وبلاگ عمومی چکش طلایی

در واقع زنجیر‌ها از نظر شکل و نوع بافت، باهم تفاوت دارند. اما همه ی آن‌ها از دانه‌ها و اجزای به هم متصلی تشکیل شده که در یک راستا در هم تنیده شده اند تا ساختاری پیوسته، درخشان، منعطف و

در واقع زنجیر‌ها از نظر شکل و نوع بافت، باهم تفاوت دارند. اما همه ی آن‌ها از دانه‌ها و اجزای به هم متصلی تشکیل شده که در یک راستا در هم تنیده شده اند تا ساختاری پیوسته، درخشان، منعطف و زیبا را پدید آورند.

آنچه درباره ی انواع مدل‌های زنجیر طلا باید بدانید آن است که هر کدام از آن ها، کاربرد مخصوص خود را دارند و سبک و سیاق خود را در بدن شما نمایان می کنند. بعضی از آن‌ها به تنهایی فاقد معنا هستند و در کنار آویز کاربردشان معنا پیدا می کند.

برخی دیگر به تنهایی می توانند به عنوان یک گردنبند مستقل و زیبا مورد استفاده قرار گیرند. در اینجا ۱۰ مدل اصلی زنجیر‌ طلا را به شما معرفی می کنیم:

۱- زنجیر ملوانی – Anchor/Mariner chain

در واقع از قطعات کوچک بیضی شکل بهم متصل تشکیل می‌شود که یک میل ظریف، بصورت قطری از میانه ی هر بیضی عبور کرده باشد.

(مطابق تصویر بالا) همانطور که از نام این زنجیر‌ طلا پیداست، نام و مدل آن الهام گرفته از زنجیر لنگرهای کشتی است .

زنجیرهای ملوانی ضخیم معمولاً مردانه‌تر هستند. نکته مهم در استفاده از این زنحیر آن است که فقط زنجیرهای ملوانی ظریف را با انواع آویزها ست می کنند. و برای زنجیرهای ضخیم‌تر بهتر است که بصورت مجرد مورد استفاده قرار گیرند.

۲- زنجیر توپی یا دانه ای – Ball/Beal chain

زنجیرهایی هستند که از ریزدانه‌های توپی شکل به هم پیوسته ساخته شده اند. این مدل از زنجیر طلا بخاطر نحوه ی اتصال دانه هایش از استحکام کمتری برخوردار بوده و احتمال پاره شدن آن بیشتر است.

زنجیر توپی دانه ای، معمولاً به صورت تنها مورد استفاده قرار نمی گیرد و با آویزهای اسپورت بسیار همخوانی دارد. مناسب‌ترین انواع آویز برای این نوع زنجیرها، پلاک است.زنجیر مربعی یا ونیزی - Box chain

 

۳- زنجیر مربعی یا ونیزی – Box chain

در واقع از مربع‌های کوچک به هم پیوسته‌ای تشکیل شده که ظاهری صیقلی و ممتد دارند. این نوع زنجیر طلا دارای استحکام زیادی است اما درصورت شکست یکی از مربع ها، تعمیر آن دشوار است.

هرچند می توان با حذف قطعه ی شکسته، سایر قطعات را بدون تغییر در ساختار، به راحتی به یکدیگر متصل کرد و مورد استفاده قرار داد. مدل مربعی بین آقایان و خانم‌ها به یک اندازه رایج بوده و زنجیرهای ضخیم‌تر از این نوع، بیشتر مختص آقایان است.

۴- زنجیر کیبل – Cable chain

در واقع رایج ترین انواع زنجیر است. تعدادی دانه ی بیضی شکل به هم پیوسته که طی قرون متوالی، از صنعت کشتی سازی تا صنعت ظریف جواهر سازی همواره مورد استفاده قرار می گرفته است.

این مدل زنجیر طلا دارای استحکام زیادی بوده و درصورت شکستن، به راحتی قابل اتصال مجدد می باشد. پیشنهاد می کنیم این زنجیر را هیچ وقت به تنهایی استفاده نکنید زیرا زیبایی‌های آن در کنار یک آویز شیک، نمایان می‌شود.

۵- زنجیر کارتیه – Curb chain

زنجیری است که از قطعات مسطح چسبیده به هم ساخته شده و شکل ساده و زیبایی دارد. این مدل از زنجیر طلا ، همیشه بر مد سوار است و به هیچ دوره و سبک خاصر وابسته نیست. دارای استحکام زیاد است. به سادگی قابل تعمیر است.

به تنهایی نیز قابل استفاده می باشد و در بین آقایان و بانوان به یک اندازه مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع زنجیر معمولاً نخستین انتخاب مشتریان در هنگام خرید زنجیر است و دلیل آن نیز همین همواره مد بودن آن است.

زنجیر کارتیه ترکیبی - Figaro chain۶

در واقع یک نوع زنجیر کارتی است که اجزای آن بصورت دوره‌ای از ابعاد کوچک‌تر و بزرگ‌تر تشکیل شده اند. این نوع زنجیر یک مدل تجملاتی‌تر محسوب می‌شود و خاستگاه آن از ایتالیا بوده است.

از نظر استحکام و دوام بسیار مورد تایید است و قابلیت تعمیر آن نیز وجود دارد. با این نکته که امکان حذف یک قطعه از زنجیر وجود ندارد چون در این صورت، الگوی متناوب آن بهم خواهد خورد.

این زنجیر طلا ، برای استفاده در مراسم‌های رسمی و با همراهی لباس‌های سنگین و رسمی، بسیار مناسب است و مانند زنجیرهای کارتی ساده، زنجیرهای ضخیم‌تر آن برای آقایان و زنجیرهای ظریف‌تر آن برای خانم‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

۷- زنجیر طنابی – Rope chain

به زنجیرهایی گفته می‌شود که دانه‌های تشکیل دهنده ی آن مطابق تصویر زیر شبیه به یک طناب گرد هم پیچیده شده اند و ساختاری درخشان و زیبا را تشکیل داده اند.

این مدل از زنجیر طلا ، یکی از پر طرفدارترین انواع زنجیر در سراسر جهان است و به دلیل پایداری و استحکام بسیار بالای آن، برای استفاده با آویزهای سنگین، گزینه‌ای بسیار مناسب می باشد. زنجیرهای طنابی، به دلیل در هم پیچیدگی شان، نور را از زوایای مختلفی بازتاب داده و درخشندگی بیشتری نسبت به سایر زنجیرها دارند.

مدلهای ظریف این زنجیر معمولاً با آویزها ست می شوند اما مدل‌های ضخیم‌تر آن، به تنهایی نیز قابل استفاده هستند.

 

 

۸- زنجیر سنگاپوری – Singapore chain

به مدل هایی از زنجیر گفته می‌شود که قطعات به هم پیوسته ی آن، به گونه‌ای کنار یکدیگر قرار گرفته اند که دارای یک پیچ خوردگی زیبا باشند. پیچ خوردگی منعطفی که با یک اشاره ی دست نیز باز می‌شود و مجدد به جای خود باز می گردد.

این شیوه ی حرکتی دورانی باعث زیبایی و چشمگیری بیشتر این زنجیر طلا می گردد و معمولاً هم با آویزهای متنوع مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع زنجیر، برای مصارف روزانه و یا مهمانی‌های غیر رسمی بسیار مناسب است.

۹- زنجیر ماری – Snake chain

همانطور که از نام آن پیداست، ظاهر بافت و انعطاف حرکتی آن، شبیه به مار است. این مدل در واقع از صفحه‌ها و یا تسمه‌های بسیار ریزی ساخته شده است که به صورت بسیار نزدیک، به یکدیگر بافته شده اند.

زنجیر ماری ، به دلیل در هم تنیدگی بسیار نزدیک اجزای آن، ظاهری یک دست، پیوسته، محکم و براق دارد و مانند سایر زنجیرها دارای بافت قابل رویت نیست.

بخاطر همین ویژگی بافتی، کمتر در مو گیر کرده و کمتر نیز به هم پیچ می خورد و نگهداری و تمیزکردن آن نیز راحت‌تر است. این مدل زنجیر جهت استفاده با جواهرات و آویزها به صورت روزمره بسیار بسیار مناسب است.

به زنجیرهایی گفته می‌شود که اجزای آن در یک جهت، در امتداد هم و در هم تنیده شده باشند.

دلیل نام گذاری این نوع زنجیر، شباهت زیاد آن با قسمت بالایی خوشه ی گندم است و مانند زنجیرهای ماری، زنجیری نیمه متحرک محسوب می‌شود. دارای استحکام بالا بوده و چه به همراه آویزها و چه به تنهایی، زیبایی لازم برای استفاده را دارد.

برای مطالعه بیشتر وارد لینک زیر شوید :  معرفی انواع زنجیر طلا

 

نیما بازدید : 76 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 زمان : 10:29 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
لینک دوستان
درباره ما
چکش طلایی مجله‌ای متفاوت در سراسر وب است که به موضوعات متفاوتی میپردازد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 102
  • بازدید ماه : 194
  • بازدید سال : 1,110
  • بازدید کلی : 4,643