loading...

وبلاگ عمومی چکش طلایی

پمپ هیدرولیک ، تامین کننده انرژِی هیدرولیک سیستم است. هیدرو پمپ های هیدرولیک همیشه کوبل شده با یک محرک هستند که میتوانند الکتریکی یا گازوییلی با احتراق داخلی باشد. اگر پمپ سیستم خراب باشد داخل پ

پمپ هیدرولیک ، تامین کننده انرژِی هیدرولیک سیستم است. هیدرو پمپ های هیدرولیک همیشه کوبل شده با یک محرک هستند که میتوانند الکتریکی یا گازوییلی با احتراق داخلی باشد.

اگر پمپ سیستم خراب باشد داخل پمپ فرار روغن ایجاد میشود و تمام  سیستم از لحاظ فشار و سرعت مختل میشود. از این رو انتخاب یک پمپ هیدرولیک با کیفیت بسیار مهم است!

پمپ هیدرولیک چیست و چگونه کار می کند؟

پمپ (Pump) هیدرولیک در واقع اصلی ترین و اساسی ترین بخش یک سیستم هیدرولیکی است که انرژی مکانیکی را به انرژی هیدرولیکی تبدیل می‌کند. پمپ، ابزاری برای تبدیل توان الکتریکی و یا مکانیکی به هیدرولیکی می باشد.

باید توجه داشت که پمپ فقط و فقط جریان روغن تولید می‌کند و نمی‌تواند در سیستم فشار تولید کند. در واقع پمپ می‌تواند تحت فشار ایجاد شده از طرف بار مقاوم به تولید دبی تقریبا بدون کاهش ادامه دهد.

  • معرفی انواع پمپ‌های هیدرولیک و کاربرد آن‌ها 

پمپ‌های هیدرولیکی به دو دسته کلی زیر تقسیم شده و برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  1. پمپ‌های جابه‌جایی غیر مثبت که با نام پمپ‌های هیدرودینامیکی نیز شناخته می‌شوند و به دلیل تحمل فشار پایینی که دارند برای مصارف خانگی و جابه‌جایی سیالات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت پمپ هیدرولیک جابه‌جایی غیر مثبت به دلیل هزینه تولید پایین، بسیار مناسب است و این موضوع در کنار سروصدای بسیار کم آن‌ها، مهم‌ترین مزایای این محصول به‌شمار می‌رود.
  2. پمپ‌های جابه‌جایی مثبت که جزو پرکاربردترین تجهیزات در صنعت هیدرولیک بوده و به دلیل توانایی کار در فشارهای بالا، به پمپ‌های صنعتی شهرت دارند. این پمپ‌ها از ابعاد فشرده و کوچکی برخوردار بوده و در عین حال بازده حجمی بسیار بالایی نیز دارند. انعطاف‌پذیری بالای این پمپ‌ها و امکان استفاده از آن‌ها در فشارها و سرعت‌های مختلف، رونق و حرارت بسیار بالایی را برای بازار خرید و فروش پمپ هیدرولیک جابه‌جایی مثبت به همراه داشته است.

https://www.jbj.co.uk/pumpsandmotors.html

پمپ‌های هیدرولیک جابه‌جایی مثبت نیز به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

پمپ‌های چرخ‌دنده‌ای به سه دسته‌ی: دنده خارجی، دنده داخلی و پیچی یا اسکرو تقسیم شده و جزو پرکاربردترین انواع پمپ‌های جابه‌جایی مثبت به‌شمار می‌روند. پمپ‌ کارتریجی یا پره‌ای که گاهی اوقات با نام پمپ هیدرولیک تیغه‌ای نیز از آن یاد می‌شود، بازده مکانیکی بسیار خوبی داشته و راندمان کلی آن نیز در حدود ۸۵ درصد است. این نوع پمپ‌ها حساسیت بسیار بالایی به تمیزی روغن دارند و برای فشار متوسط در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت پمپ هیدرولیک کارتریجی بسیار مناسب بوده و همین موضوع نیز سبب مقرون‌به‌صرفه نامیده شدن این پمپ در بازار خرید و فروش پمپ هیدرولیک شده است. پمپ‌های کارتریجی نیز به دو دسته‌ی: پمپ کارتریجی دبی متغیر و پمپ کارتریجی دبی ثابت تقسیم شده و جزو پرتقاضاترین پمپ‌های صنعتی محسوب می‌گردند.

بیشتر بخوانید : چرا گیربکس ال نود تغییر کرد؟

سومین نوع از پمپ‌های جابجایی مثبت که با نام پمپ‌های پیستونی شناخته می‌شوند، به دو نوع پیستونی محوری و پیستونی شعاعی تقسیم شده و جزو متنوع‌ترین پمپ‌های هیدرولیک به‌شمار می‌روند. این محصولات در زمینه شیرآلات همراه خود نیز جزو پرتنوع‌ترین پمپ‌های موجود در بازار بوده و تقاضای بسیار زیادی برای آن‌ها وجود دارد. قابل تعمیر بودن و قابلیت تحمل فشار بالا، جزو اصلی‌ترین مزایای این پمپ‌ها محسوب شده و نقش بسیار زیادی در افزایش تقاضا برای آن‌ها بر عهده داشته است.

معیارهای مختلفی وجود دارند که هنگام خرید پمپ هیدرولیک باید به آن‌ها توجه کرده و مطابق با شرایط و نیاز خود، اقدام به تهیه محصول مناسب نمایید. تعدادی از عواملی که در انتخاب پمپ هیدرولیک تاثیر دارند عبارتند از:

  • مقدار فشار پمپ

  • میزان دبی پمپ

  • قیمت پمپ هیدرولیک

  • تلرانس مورد نیاز پمپ

  • وزن و اندازه پمپ

  • راندمان پمپ

مقدار فشار پمپ هیدرولیک و میزان دبی، مهم‌ترین عواملی هستند که در خرید این پمپ‌ها باید مدنظر قرار داده شده و معیار اصلی برای تصمیم‌گیری به‌شمار روند. بد نیست بدانید که واحد سنجش دبی در پمپ‌های پیستونی و چرخ‌دنده‌ای، لیتر بر دقیقه و برای پمپ‌های کارتریجی گالن بر دقیقه در نظر گرفته شده و میزان فشار انواع پمپ‌های هیدرولیکی نیز با واحد بار سنجیده می‌گردد.

https://www.hydraulicspneumatics.com/fluid-power-basics/article/21884136/engineering-essentials-fundamentals-of-hydraulic-pumps

هیدرولیک نادری (hydkala.com) با بیش از ۳۰ سال سابقه در زمینه واردات انواع پمپ هیدرولیک، بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات را به صورت اینترنتی در اختیار مشتریان قرار داده و نیازهای مختلف متقاضیان را به بهترین شکل ممکن برطرف می‌سازد. واردات مستقیم این پمپ‌ها و عدم وجود واسطه در پروسه فروش، سبب مقرون‌به‌صرفه بودن‌ می شود. جهت خرید پمپ هیدرولیک از هیدکالا اینجا کلیک نمایید. زیرا این خرید نقش بسیار زیادی در کاهش هزینه‌های شما خواهد داشت.

پمپ هیدرولیک پیستونی چیست؟

این نوع پمپ‌ها در دو دسته‌ی پیستونی شعاعی و پیستونی محوری وجود دارند. پمپ‌های هیدرولیک پیستونی نسبت به سایر انواع پمپ‌های هیدرولیک فشارهای بیشتری را تحمل می‌کنند.

پمپ‌های پیستونی شعاعی ازلحاظ ظاهر بسیار شبیه پمپ‌های کارتریجی هستند با این تفاوت که ازلحاظ قطعات و مکانیزم عملکرد، متفاوت می‌باشند. مزیت پمپ‌های پیستونی شعاعی کاربرد در سرعت‌های بالا است و با توجه به آببندی مناسبشان، قابلیت کار در فشار بالا (حدود ۱۰۰۰ بار) را دارند. این پمپ‌ها معروف به پمپ‌های دبی متغیر هستند.

همچنین بخوانید : پمپ پیستونی هیدرولیک چیست؟

حرکت در پمپ‌های پیستونی محوری، به‌صورت شعاعی نیست، بلکه تعدادی پیستون به صفحهی زاویه‌داری متصل هستند و در این صفحه از مرکز خود به یک روتور متصل است که توسط الکتروموتور به چرخش در می آید. این صفحه در دو حالت زاویه‌دار و قائم می‌تواند قرار گیرد. دبی در این دسته از پمپ‌ها به کمک تغییر زاویه‌ی صفحه تغییر می‌کند، به‌ این‌ ترتیب که افزایش زاویه منجر به افزایش دبی خروجی می‌شود.

گروه صنعتی فامکو، یکی از بزرگ‌ترین هایپر صنعت‌های ایران، مشاور و تامین کننده تجهیزات صنعتی، برقی، کشاورزی و ماشین‌آلات ساختمانی مفتخر است در خدمت شما عزیزان در جای‌جای میهن عزیز باشد. این مجموعه با دارا بودن بیش از ۳۰ واحد تخصصی و با نگرش پاسخ به نیاز تمامی صنعتگران عزیز شما را در نیل و رسیدن به اهداف سازمانی هدایت می‌کند.

برچسب ها پمپ هیدرولیک ,
نیما بازدید : 111 یکشنبه 02 آذر 1399 زمان : 11:03 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
لینک دوستان
درباره ما
چکش طلایی مجله‌ای متفاوت در سراسر وب است که به موضوعات متفاوتی میپردازد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 91
  • بازدید ماه : 183
  • بازدید سال : 1,099
  • بازدید کلی : 4,632